Ekolojik Tatil

 



Merhaba,

Şu anda Fethiye’de Yonca Lodge adlı ekolojik bir otelde kalıyorum. Doğanın içinde, denize sıfır, sempatik bir otel. Kocaman bir bahçesi ve içinde deresi var. Dere, çok hoş ve dar bir yerden denize akıyor, içinde de bir sürü balık ve ördek var.

Otele dünden önceki gün geldim ama yazacak vakti şimdi elde ettim. Tavşanım, köpeğim, annem ve babam. Hep beraber geldik. Tavşan açısından çok kötü oldu. Lola kendisini herkese sevdiriyor, bol bol denize giriyor. Ama tavşan hücre hapsinde, mutsuz ve umutsuz.

Geçen sene Söğüt’e tatile gittiğimizde oranın denizinde bir sürü Caretta Caretta olduğunu öğrendik. Annemle ödümüz kopmuştu çünkü Caretta Carettaları çok sevsek bile yüzerken burun buruna gelme fikri bize korkutucu gelmişti.

Dün bundan daha heyecanlandırıcı bir şey oldu. Gece yarısı, annem ve babamla birlikte deniz kıyısına oturmuş dama oynuyorduk. Bir anda ortam sessizleşti ve ışıklar kapatıldı. Her yer karanlığa büründü. Bir baktık ki herkes kıyıda hareket eden kocaman bir şeye bakıyor. Bir Caretta Carettaya!

Meğer bu kaplumbağa bunun dışında üç kez gelmiş ama ışıktan ve seslerden korkup yumurtalarını bırakamadan denize dönmüş. Bu sefer bıraktığını düşünüyorum çünkü çok uzun bir süre boyunca kumu kazdı ve sürekli garip hareketler yaptı. Tam onu seyrederken karşımıza bir kirpi çıkmasın mı! Gerçek bir belgeselin içinde gibiydik.

Bu olay yaşanmadan önce kaplumbağaların yumurtalarını buranın kıyısına bıraktığnı biliyordum. O yüzden gece hiç uyumayıp bu olayı gözlemleme şansımı denemek istemiştim. Ama hayat sanırım benim uyumamı istedi o yüzden yatmadan önce böyle bir şeye tanık olmamı sağladı.

Sevgilerimle

 

ADA

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaz Planım

Müzik Grubu Seçmeleri ve Şaşırtıcı Sonuç

F.R.I.E.N.D.S Dizisi