Bir Arkadaşta Olması Gerektiğini Düşündüğüm Özellikler

 


Merhaba,

Size bugün arkadaşlıklar konusunda düşüncelerimden bahsedeceğim. Bana göre arkadaş insana destek olan, kolay güvenilebilecek, anlayışlı ve sempatik insan demek. Dost ise ağladığında seninle birlikte ağlayan, güldüğünde seninle birlikte gülen, öfkelendiğinde seninle birlikte öfkelenen yani duygularını seninle paylaşıp seni gerçekten anlayan insandır.

Bence iyi bir arkadaş güzel bir şey yaptığında senin adına sevinmeli. Eğer sevinmediyse o kişi seni sevmiyordur. Sen bir şey anlatırken seni gerçekten dikkatlice dinlemeli. En önemlisi de ona bir şey danıştığında veya bir olay anlattığında objektif bir şekilde fikrini söylemeli.

Bir şey anlatırken dinliyormuş gibi yapanlar, geçiştiren cevap verenler, seni ciddiye almayanlar, küçümseyenler, duygularını önemsemeyip önemsermiş gibi yapanlar... Böyle kişilerden uzak durmakta fayda var. Elbette ben de mükemmel bir arkadaş değilim ama sadık ve güvenilir olduğumu düşünüyorum.

Arkadaş bulmak o kadar zor değil ama dost bulmak çok zor. Çünkü dostunla hiç sakınmadan bütün düşüncelerini paylaşıp sırlarını ona söyleyebilirsin. Sorulmayacak soruları bir tek ona sorabilirsin. Seni dinler, anlar ve genelde hoş karşılar.

Şu da çok önemli bir şey. Arkadaşlar esprili ve komik olmalı. Onlarla konuştuğun zaman şakalarını anlayıp üzerine daha da komik şakalar yapabilmeliler.

Beraber bir yere gittiğinde onlarla kolay ve güzelce eğlenebilmelisin. Mesela ben arkadaşlarımla bir yere gittiğim zaman veya okulda onlarla vakit geçirdiğim zaman çok eğleniyorum ve onlarla geçirdiğim anlar bana çok keyif veriyor.

 

Sevgilerimle

 

ADA

 

Yorumlar

  1. Bence arkadaşınla zamanında ilişkini kesmek de çok önemli. Zamanında eğlendiğin arkadaşınla artık o kadar da iyi zaman geçiremeyebilirsin, bu çok normal bir şey. Bunu yapmak çok zor olabilir ama zamanında yapmazsan çok kötü sonuçlar doğurabilir. Özellikle arkadaşın sana bir şekilde baskı uyguluyorsa. Bazen bunu yapan karşı taraf da olabilir, üzülebilirsin ama kin tutmaya hiç gerek yok. Sadece unutmaya çalış ve bil ki yakında yeni arkadaş edineceksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok haklısın. Bu dediğini yazımda belirtmedim ama kesinlikle sana hak veriyorum. Herkesin karakteri büyüdükçe değişiyor o yüzden hayata farklı açılardan bakabiliyoruz ve birbirimizden kopuyoruz. Üzülmemeyi öğrenmek şart :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaz Planım

Müzik Grubu Seçmeleri ve Şaşırtıcı Sonuç

F.R.I.E.N.D.S Dizisi