Evcil Hayvan Sahibi Olmak

 



Merhaba,

İnsanın evcil hayvanının olması çok hoş bir duygu. Sizce de öyle değil mi?

Hollanda lop tavşanı cinsinde bir tavşanım var ve onu çok seviyorum. Buna rağmen bakımı çok zor. Sabah akşam beslemek, streslendiğinde onu sakinleştirmek, kafesini temizlemek, onun sağlıklı ve mutlu bir yaşama sahip olmasını sağlamak, yapmam gerekenler. Mutlu ve sağlıklı olabilmesi için onu genelde bahçemizdeki kafese koyuyorum ya da gün içinde evde serbest bırakıyorum.  

Biraz da evcil hayvan sahiplenmenin gülümseten taraflarından bahsedeceğim. Çok komik şeyler yapıyorlar. Mesela, benim tavşanım normal bir şekilde zıplayarak ilerlerken bir anda deli gibi havaya sıçrıyor. Ya da ben bir yere giderken beni kovalıyor ve ayaklarımın etrafında koşuyor. Bu da yetmezmiş gibi üstüme tırmanmaya çalışıyor. Bunu yaparken tırnakları battığı için ben koltuğa oturuyorum, o da koltuğa atlıyor. Bazen de onun tüylerini okşuyorum ve anında kafasını yere bastırıp uyuma pozisyonunu alıyor. Sadece sabah kahvaltısından önce yaptığı komik bir hareketi de var. Ona havuç verdikten hemen sonra havucu ağzına alıp bütün salonda tur atıyor. Bu hareketine annemle ‘zafer turu’ adını koyduk.

Bu kadar komik olmasının yanında çok da akıllı. Ben tuvalet eğitimi vermeden önce o, zaten kendini eğitti. Kafesinden hoşlanmamasına rağmen bir keresinde kendi isteğiyle girdi ve tuvaletini yapıp çıktı. Çok şaşırmıştım.
Şu günlerde çok sık yapmasa da kapalı bir odaya girmek için kapıyı tırmalıyor. Ama yaptığı en sinsice ve akıllıca şey; uyuma taklidi yapması. Kucağımdayken bana dönük tarafındaki gözünü kapatıyor ama diğer gözünü hep açık bırakıyor.

İşte benim böyle numaracı, akıllı, sevimli ve komik bir tavşanım var. Umarım yaptığı şeyleri okurken keyif almışsınızdır...

Sevgilerimle

 

ADA

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaz Planım

Müzik Grubu Seçmeleri ve Şaşırtıcı Sonuç

F.R.I.E.N.D.S Dizisi