Gelecekteki Mesleğim

 


Merhaba,

Bugün size dün akşam gördüğüm rüyadan bahsedeceğim. Rüyamda mesleğimin ne olacağına karar vermeye çalışıyormuşum. Annem bir beyin cerrahı olmamı söylüyormuş, çünkü insan beynine karşı çok meraklıymışım. Bu fikri mantıklı bulmuşum ama bir taraftan da psikoloji okumak istiyormuşum. İşin aslı, gerçekte de psikolog olmak istiyorum.

Sabah uyandığımda bunun üzerine epey düşündüm. O yüzden yazarak bu konuyu netleştirmeye karar verdim. Durum şöyle ki, ben çok uzun bir süre önce psikolojiye ilgi duymaya başladım. Çünkü insaların anlaşılmayı, dinlenilmeyi ve önemsenmeyi istediklerini fark ettim. Bunları benim de istediğimi düşündüm. İnsan psikolojisi çok karmaşık ve her insanın psikolojik yapısı farklı.

Bu konuda gerçekleştirmek istediğim hayallerim var. Dünyadaki bütün insanlar doğduklarında iyi niyetli. Ama yaşadıkları travmalardan, yaşam ve yetiştirilme tarzlarından dolayı birtakım kötü duygular besliyorlar. Böylece bizim kötü niyetli insan olarak tanımladığımız insan karakterine bürünmek zorunda kalıyorlar.

Ben büyüyünce bir psikolog olup “kötü niyetli” dediğimiz insanlara yardım etmek istiyorum. Onları duygusal açıdan iyileştirmek istiyorum. Böylece onları gereksiz yere haksızlığa uğramaktan ve bizleri onların avı olmaktan kurtaracağım.

Öte yandan beyin cerrahı değil ama kardiyoloji ya da göğüs hastalıkları uzmanlığı da çok ilgimi çekiyor. İşin aslı, her şey okulda öğrendiğim bilgilerle başladı. Fen dersinde insan vücudundaki sistemler hakkında çok fazla bilgi öğrendim. Bu bilgilerin hepsi bende aşırı derecede merak uyandırdı. Öğrendikçe daha da çok öğrenmek istedim.

Ama tıp okumak için çok fazla çalışmam gerekiyor. Bunun yanında tıp okumak diğer bölümleri okumaktan çok daha uzun sürüyor. İşte tam burada amacıma ulaştım! Bunları yazarken gerçekten ne olmak istediğime karar verdim. Ben bir psikolog olmak istiyorum.

 

Sevgilerimle

 

ADA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaz Planım

Müzik Grubu Seçmeleri ve Şaşırtıcı Sonuç

F.R.I.E.N.D.S Dizisi