Ara Tatil -2

Merhaba,

Bir önceki yazımda ara tatilde ne yaptığımdan söz etmiştim. Fakat yarım kaldığı için bir sonraki yazımda devam etmeye karar vermiştim. O yüzden şimdi tatilimin Kapadokya’da geçen kısmından bahsedeceğim. Konya’da bir gün kaldık, ertesi sabah yola çıktık. Yolun üstünde Çatalhöyük olduğu için orayı dolaşmaya karar verdik. Bayağı güzeldi. İlk yerleşik hayata geçen insanların nasıl yerlerde ve hangi koşullarda yaşadığını gördük ve çeşitli bilgiler edindik. Oradan çıktıktan sonra kısa molalar vere vere Kapadokya’ya vardık.

Önceden çok güzel bir mağara ev bulmuş ve orayı dört gün için kiralamıştık. Gittiğimizde pek fazla şey yapamadık. Sadece evi inceledik, marketten bir şeyler aldık ve hoş bir restoranda akşam yemeği yedik. İkinci gün bir rehber ile ilginç yerler gördük. Göreme Açık Hava Müzesi’ni ve çok güzel bir yeraltı şehrini gezdik. Açık hava müzesi güzeldi ama yeratlı şehri muazzam bir yerdi. Binlerce yıl önceyi düşünürsek o zaman için harika tasarlanmış. Moğol istilasından saklanmak amacıyla yapılmış ve havalandırma sistemi çok başarılı.

Üçüncü gün inanılmaz bir şey oldu. LAPA LAPA KAR YAĞDI!! Hava durumunda kar gösteriyordu ama nisan ayında her yerin bembeyaz olacağını biri bana söylese aklını kaçırdığını düşünürdüm. Demek ki bu hayatta her şey mümkünmüş. Bütün gün kar topu oynadık ve kardan adamlar yaptık. Tabii bir sürü yer gezdik ama günün baş tacı karlı havaydı. Annem sanırım karın bu kadar fazla yağacağını önceden tahmin etmiş. Çünkü tam kar havasına uygun, kalın kıyafetler almış. Aslında dört mevsimi birden yaşadık diyebilirim. İyi ki yanımızda her çeşit kıyafet vardı. Hava ilk gittiğimizde sıcak, sonra soğuk, karlı ve sonunda yağmurluydu.

Son günümüzde babam istediği için birkaç üzüm bağı gezdik. Oranın toprakları verimli olduğundan insanların çoğunun üzüm bağı vardı. Biraz da hediyelik eşya dükkanları gezdik. Hem kendime hem de arkadaşlarıma oraya özgü şeyler aldım. Küçüklüğümden beri koleksiyonunu yaptığım için minik bir kar küresi aldım. Biraz hüzünlü bir gündü çünkü kendimi oraya ait hissetmiştim ve oradan kopmak üzereydim. Uzun süredir gitmek istememin sebebini orayı görünce anladım. Kendimi büyülü bir yerdeymiş gibi hissettim. Hayatımın en iyi gezilerinden biriydi. Çok kez yurt dışına gittim ama Kapadokya artık benim gönlümde bambaşka bir yere sahip.

Gezinin tek hoşuma gitmeyen bir yanı vardı. Sıcak hava balonuna binemedim. Çok pahalıydı. Değer mi diye düşündük ama değmezdi. Büyük ihtimalle güzel bir tecrübe olurdu ve zaten bunun isteğiyle plan yapmıştık. Maalesef olmadı. Beşinci günün sabahı erkenden yola çıktık. Arabadayken bir baktık ki havada onlarca, belki de yüzlerce balon var. Net görebileceğimiz bir yerde durduk ve izledik. Harika görünüyordu. Binemedik ama en azından gördük.