Mavi Yıldız


 

Merhaba,

Bugün sizlere yakın zamanda okuduğum bir kitaptan söz edeceğim. Adı “Mavi Yıldız”. Kitabı Dilge Güney yazmış. Okumamı annem önerdi, iyi ki onu dinlemişim. Kitabı gerçekten çok beğendim. Başta biraz önyargılı davranmıştım ama kesinlikle yanılmışım. 


Kitapta en keyif aldığım şeyler yaşanan olaylar ve karakterlerin davranışlarının dile dökülme şekliydi. Çünkü olayların altında saklı bir sürü mesaj vardı. Bunu anladığımda günümüzde dünyada yaşanan olayların sebeplerini daha iyi kavradım. Karakterlerin duygu ve düşüncelerinin anlatım biçiminin yalın olmasıyla birlikte detayların da vurgulanma şekli çok hoşuma gitti.

 

Gelecekte yaşanabilecek olaylara değinilen bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Hem geçmişte hem günümüzde yaşanılanlar konusunda aydınlatıcı ve bakış açısı değiştiren detaylar da var. Dünya’ya Mavi Yıldız adında bir kuyruklu yıldızın çarpacağı ve herkesin yok olacağı söyleniyor. İnsanların kurtarılması için Mars’ta yaşam projesi geliştiriliyor. Ama buna karşı çıkanlar da var. Acaba doğru olan nedir? Kitap boyunca merak duygumuzu hiç kaybetmeden bunu anlamaya çalışıyoruz.

 

Kitaptaki küçük bir olayla ilgili çok detaylandırmadan bir yorum yapacağım. Can diye bir karakter var. Kitabın sonunda onunla ilgili önemli ve şaşırtıcı bir gerçeği öğreniyoruz. Keşke öyle bir şey olmasaydı. Sonunda biraz üzüldüm. Buna rağmen çok güzel bir kitaptı.

 

Son olarak altını çizmek istediğim bir nokta var. Bunun gibi romanlar çeşitli anlamlar taşıyabildiği için her yaşa uygun. Dolayısıyla benim tavsiyeme uyup da bu kitabı alırsanız yaşınızı çok önemsemenize gerek yok. Yine de Mavi Yıldız’ı okumak için bir yaş söylememi isterseniz on iki veya on üç çok uygun yaşlar. Eğer okursanız veya daha önce okuduysanız kitap hakkındaki düşüncelerinizi duymayı çok isterim. Artık bloguma google hesabınız olmadan da yorum yapabilirsiniz, ayarlarda küçük bir değişiklik yaptım😉.

 

Sevgilerimle

 

ADA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaz Planım

F.R.I.E.N.D.S Dizisi

Müzik Grubu Seçmeleri ve Şaşırtıcı Sonuç